Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

TT Lisa
MEDLEM

Fakturaunderlag försvinner

Alldeles för ofta så försvinner skapade fakturor mellan visma tid och till inläsningen i visma administration. När man har skapat flera fakturor i visma tid smart, och sen läser in dem i administration så kommer inte alla alltid med. Hur kan det bli så? Ska man behöva dubbelkolla allt i det här programmet? 

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-06-22

1 SVAR 1
Joanna Norlander
APPLICATION SPECIALIST

Hej @TT Lisa !

 

Det finns inget som ska kunna göra att underlag "slinker igenom" utan att du kan läsa in dem till Administration. Det finns ett par saker som jag skulle vilja att du är lite extra uppmärksam på när du skapar fakturaunderlag framöver:

  • Om ni är flera som skapar fakturaunderlag, se till att de personer som skapar underlagen klickar på Skapa underlag i Tid och ladda ned för Visma Administration. Det finns möjlighet att endast skapa underlaget i Visma Tid genom att klicka på pilen på knappen och välja att endast skapa underlaget i Tid om man råkat välja detta. Då kommer inte underlaget att laddas ned och därmed inte heller läsas in i Administration.
  • Underlagen laddas alltid ned i mappen som du väljer att nedladdningar från webbläsaren ska hamna i, medan Administration alltid hämtar underlagen från den sökväg du valt i dina företagsinställningar. Kan det vara så att ni är flera som skapar underlagen? Om så är fallet behöver ni flytta dessa till mappen som Administration hämtar underlagen från. Du hittar sökvägen i Administration via Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar- Tidintegration.
  • Är det så att ett underlag inte kan importeras till Administration så kommer det visas ett felmeddelande som förklarar anledningen till att detta inte kan inhämtas. Även detta är bra att vara lite extra uppmärksam på om det kanske kommit upp något felmeddelande vid inläsning.

Till kommande faktureringstillfällen får du gärna hålla lite extra koll på vilka underlag det är som du inte får in. Om du märker att detta sker så ta gärna kontakt med oss på supporten så kan vi titta närmare på ditt specifika fall. Du hittar våra kontaktuppgifter här: https://vismaspcs.se/kontakta-oss