Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Assson
UTFORSKARE

Fel vid export av löneunderlag

Hej, jag ska gör löneunderlag i visma tidsmart, dock får jag ett felmeddelande.

jag gör enligt följande, trycker på exportera för lön,

Assson_0-1675719105969.png

där efter exportera, sen kommer ett meddelande om att jag får mail när det är klart,

dock så står det så här i mailet, och det är inte direkt vägledande vad felet är som ska rätas till

kan inte se något fel i tid programmet och i löneprogrammet så har inget kommit in.

Assson_1-1675719244970.png

 

Har gjort en lönekörning tidigare som har gått igenom, dock tror jag inte att vi gjorde någon export då de var första lönen och inga avvikelser fanns då.

Tips på vart man ska leta efter felet?

 

 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Assson 

Tack för att du skriver till oss i forumet. 

 

Jag tolkar det som om ditt löneprogram är Visma Lön Smart och då finns det ett par punkter som du kan börja att kika på:  

 

Innan du gör en överföring är det bra att kontrollera så anställningsnummer och personnummer finns inlagt på den anställde i Visma Tid Smart. Det gör du via Inställningar - Generellt - Licenser & Användare. Anställningsnumret ska stämma överens med det nummer som finns angivet i löneprogrammet Visma Lön Smart. 

 

En annan sak du kan kontrollera är så det arbetsschema du har valt på den anställda i Visma Tid Smart stämmer överens med det schema som finns inlagt i Visma Lön Smart. Har du anställda som är timavlönade behöver dessa ha ett schema som heter Oregelbunden arbetstid (detta gäller för löneprogrammet Visma Lön Smart) och en markering för Inget schema i Visma Tid Smart. Detta är för att timmarna ska överföras korrekt.

 

Hoppas detta hjälper dig en bit på vägen och annars vill jag be dig att kontakta supporten så kan vi felsöka tillsammans med dig. 

 

Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet

//Tinna

 

Assson
UTFORSKARE

Hej, Tinna, stämmer bra att vi att vi använder Lön Smart och Tid smart.

Anstälningsnummer och lön (månadslön) stämmer överens

Schema är dock inte lika,

tid smart - Heltid

lön smart -  Oregelbunden arbetstid

Fick hjälp av Emma hos er att sätta upp det här i Januari och har för mej att vi gick i genom det här.

Så frågan är om det ska vara heltid eller Oregelbunden arbetstid,

Kommer att jobba 40 tim/vecka inget fast schema utan får flexa som det passar bäst,

kommer att använda komp och övertid vid behov.

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej igen @Assson 

Pratade lite snabbt med min kollega som hjälpte dig att komma igång och vi enades om att det bästa är om du hör av dig till supporten så vi får koppla upp och kika på hur det ser ut hos dig. 

Vi är måna om att allt blir korrekt så du slipper krångel framöver. 
 

Välkommen att kontakta supporten

//Tinna