Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ändra i äldre momsredovisning - eEkonomi

Jag har nu bokfört en borttappad, nu upphittad faktura och därmed ändrat i en momsredovisningsperiod, den sista för 2016 hos skatteverket. Men till min förvåning kan jag nu inte rätta till felet i Visma Eekonomi. Där kan man bara uppdatera denna redovisning för senaste perioden...Vad fasen gör jag nu??? Håller på med mitt bokslut.....och nu har jag ju en diff.....bara ett par hundringar, men vill ju inte att det ska bli fel...var ju därför jag rättade! Kan tillägga att jag precis köpt Visma bokslut i hopp om att få mer hjälp, och den hjälper mig inte alls just nu.
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Om du vill att fakturan ska med i decembers momsredovisning kan du ångra alla bokförda momsredovisningar till och med december. 

Skapa sedan om decembers momsredovisning och fakturan ska tas med där. 
Skapa sedan om de andra ångrade momsredovisningarna.

Alternativ två är att manuellt justera bokföringen gällande momsredovisningen. Tänk då på att ta bort momskoderna på den verifikation där fakturan är bokförd. 
Tar du inte bort momskoden kommer momsen tas med i nästa momsredovisning du gör. 

Nja! jag har ett annat förslag. Lås upp hela fg år. Programmet varnar men strunt idet. Gör registreringen, korrigera tidigare momsrapport och gör ny momsrapport. Lite bökigt men det går att fixa till det här. Håller med att det är en dumhet som Visma gjort i eekonomi. De inser inte att vi just nu arbetar med boksluten. Men kanske blir det enklare i framtiden.