Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

quispiam
UTFORSKARE

Ändra konto på ny anläggningstillgång

Jag håller på att lägga in anläggningstillgångar för avskrivning direkt i funktionen "Anläggningstillgångar", men fick problem eftersom vi har en tillgång som är maskiner under uthyrning (konto 1271). Det går inte att välja i rullgardinsmenyn, utan det närmsta alternativet är Maskiner och andra tekniska anläggningar (1210). Går det att lägga in fler typer av anläggningstillgångar (eller lägga in sina egna)?

2 SVAR 2
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej quispiam!

 

Jag uppfattar det som att det är Tillgångstyp som du vill lägga till, återkoppla gärna om jag har missuppfattat dig. 🙂

 

Som standard finns de tillgångstyper du ser i listan ovan, men under Inställningar - Tillgångstyp har du möjlighet att lägga till egna Tillgångstyper.

När du ska välja konton så  vill jag ge en heads up för att det bara är konton som är markerade som aktiva i kontoplanen som kan väljas. Om du inte hittar kontot du vill använda kan du gå in under Inställningar - Kontoplan. Sök upp kontot du vill använda och bocka i Visa även inaktiva poster. Därefter går du in på kontot och markerar den som Aktiv.

 

Jag hoppas att detta hjälpte dig med din fråga, återkom gärna om något känns oklart eller om du har någon annan fundering.

Önskar dig en fin helg!

/Tinne

Perfekt, tack så mycket!