Korrigerade en verifikation avseende en utbetalning o insåg därefter att matchningen av bankhändelsen då inte går att ångra utan den är fortfarande matchad mot den ursprungliga verifikationen (som nu har en korrigeringsverifikation).
Vad göra?
Skapa en ny verifikation som då inte är matchad mot någon bankhändelse?
Utbetalat belopp korrekt, men behöver justera använda konton.
Löst! Gå till lösning.
Ajdå. Du skulle ha ångrat matchningen under kassa- och bankhändelser istället. Så vet du till nästa gång.
I detta fall så verkar det som att det är rätt ändå? Banken stämmer? Och du har ju rättat de övriga kontona? Vad är det som är fel nu menar du?
Mvh
Lovisa
Yes, nu vet jag till nästa gång 😉
Belopp stämmer. Enda "felet" är matchningen som går mot den gamla verifikationen.
Du får leva med det felet så länge bokföringen är korrekt 😉
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.