Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Gisela
MEDLEM

Anpassa rapporter

Vi är en förening som inte har riktigt samma rubriker i resultat och balansräkningar som ett företag. Vad kan jag göra för att anpassa rapporterna så att de blir tydligare för oss? Jag vill också flytta ett konto som jag tycker har hamnat under fel rubrik. Gäller framför allt i översikten, men trevligt om rapporten i e-ekonomi blir motsvarande.

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Gisela 

Välkommen som ny forummedlem och tack för din fråga!

Jag förstår att det kan vara lite knepigt när föreningens behov inte matchar de standardrapporter och rubriker som finns i Visma eEkonomi. Tyvärr finns det ingen inställning i programmet som låter dig ändra detta direkt. Men jag rekommenderar att du skickar in ett önskemål om förbättringar till våra utvecklare via "Feedback och funktioner" längst ner i vänsterkolumnen i programmet.

Ett annat tips är att exportera din rapport till CSV eller Excel. På så sätt kan du själv justera rubriker och flytta konton som du vill.

• Gå till den aktuella rapporten i eEkonomi.
  • Välj "Exportera" och sedan önskat format (CSV/Excel)
  • I Excel (eller liknande program) kan du justera rubriker och flytta konton efter behov.

Hoppas detta hjälper er att få mer användbara och tydliga rapporter för er förening. 

/Tinna