Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Årsredovisning - digital inlämning

Vi har gjort klart vår årsredovisning "manuellt" (ej i Visma). Vi vill nu lämna in den digitalt till Bolagsverket, om jag förstår rätt måste man göra detta via en programvara som stöder digital inlämning, något som Visma har enligt Bolagsverkets hemsida.

Hur gör man detta med en "egenproducerad årsredovisning ?

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej @Fd medlem ! 

 

Visma eEkonomi Deklaration/Årsredovisning är ett tillval till Visma eEkonomi där aktiebolag bland annat kan skicka in deklarationen elektroniskt till Skatteverket och även upprätta företagets årsredovisning enligt K2 och skicka den till Bolagsverket.

 

Du kan köpa Visma eEkonomi Deklaration/Årsredovisning inne i programmet via Appar och tillval i huvudmenyn till vänster - och sedan via Visa alla tillval.   

 

Eftersom du redan har gjort årsredovisningen “manuellt” och inte i programmet behöver du dock göra om hela årsredovisningen på nytt för att du ska kunna skicka in den digital till Bolagsverket via Visma eEkonomi Deklaration/Årsredovisning. Det finns ingen smidigare lösning än så som jag kan se här tyvärr. 

 

Så i ditt fall kanske den snabbaste lösningen denna gång är att inte lämna in den digitalt utan på papper istället (om inte tiden finns till att göra om den inne i programmet igen såklart). 

 

Lycka till med din årsredovisning, önskar dig en fortsatt fin dag! 

Mvh Amanda 🙂