Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Återbetalning Aktieägartillskott

Har en fråga om jag har tänkt rätt enligt nedan när det gäller återbetalning av en del av Aktieägartillskott.

2020-07-20 Visma Support Fråga Bokning återbetalning del av Aktieägartillskott.png

Men det känns fel att jag bokar konto 2091 Balanserad vinst/förlust mot konto 1930 vid kommande återbetalning senare i Juli 2020. Då återförs konto 2091 till 177 543,47 kr.

 

Tacksam om jag kan få en vägledning så att jag kan boka rätt i eEkonomi och gå vidare i modulen för deklaration samt årsredovisning så jag kan skicka in dessa till skatteverket och bolagsverket.

 

Med vänliga hälsningar
Jan

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Jan,

 

Jag har stämt av din fråga med mina kollegor och vi har kommit fram till att det är en svår fråga att svara på direkt eftersom det är ganska många regler gällande villkorlig aktietillskott. Våra rekommendationer är att du tar kontakt med din redovisningskonsult för bästa hjälp. 

 

När det gäller återbetalning så ska det ske vid årsstämman och det ska påverka det konto som du har bokfört på men eftersom du har bokfört resten på 2091 så ser det rätt ut men vi vill ändå uppmana dig att ta hjälp av din redovisningskonsult så allt blir rätt och riktigt. 

 

/Tinna