Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Återbetalning om kund poster på sin Instagram - hur ? - eEkonomi

Hej.

Undrar hur jag ska bokföra själva återbetalningen på t.ex. frakt om kunden delar sitt köp av min produkt på sitt instagramkonto...

Tack 🙂
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Kreditera det kostnadskonto du använder när du bokför din kostnad.

Kreditera även eventuell ingående moms.

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Om du har debiterat kunden för frakt och ni kommer överens om att den ska betalas tillbaka - oavsett anledning - ska du bokföra det på samma konto som debiteringen bokfördes på ursprungligen, gissningsvis 3520 Fakturerade frakter. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej ASogarrd!

Kul med lite promotion 🙂
Om du ska  göra en återbetalning till din kund kan du enklast skapa en kreditfaktura under Försäljning - Kundfakturor - Ny kundfaktura. Välj den kunden och bocka sedan i rutan för Kreditfaktura.
Lägg sedan in artikeln du vill kreditera och skriv beloppet som ska betalas tillbaka.
Bokför sedan fakturan.

När du sedan betalat tillbaka pengarna från din bank kan du matcha kreditfakturan under kassa- och bankhändelser - företagskontot. Det utbetalade beloppet matchas mot Betalning av krediterad kundfaktura.
Genom att jobba för Försäljningsfliken går du en snygg överblick över alla fakturor som går ut till kunderna och lägger då även in återbetalningar på det sättet.

Ha en härlig helg i solen!

/Sofia