Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Anette007
MEDLEM

Återkommande fakturor skickas inte

Jag har en del återkommande fakturor. 

När jag anger "bokför och skicka" - skickas inte fakturan.  Den lägger sig dock i min kundreskontra men står endast "utskriven" 

Detta gäller vissa återkommande fakturor.   Andra fakturor vid samma åtgärd, skickas och det står även på fakturan när och till vilken e-postadress fakturan skickats.

 

Har jag någon konstig inställning på vissa av fakturorna ?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Anette!

Först och främst vill jag hälsa dig välkommen till forumet - vi är glad för att du vill vara en del i vår gemenskap här. 

 

När man väljer att ha utskriftsalternativet e-post på fakturorna kommer det stå att de är skickade då de går iväg som mejl via  programmet Visma eEkonomi. Har man inställningen pdf så står det istället att den är utskriven. En pdf bifogar man för det mesta i ett mejl från sitt eget mejlsystem och skickar därifrån.

 

Gå in under Försäljning - Kundfakturor - Fliken Återkommande faktura och kontrollera på respektive faktura vad du har för inställning det vill säga Spara mall som pdf eller spara mall som e-post. Mer information finns i programhjälpens avsnitt Redigera återkommande faktura.

 

Har du några ytterligare frågor eller funderingar så är du alltid välkommen att höra av dig.

//Tinna