Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

KABE Husbilsklubb
UTFORSKARE

SMS-utskick ihop med eEkonomi

Har gått från Visma Förening till Visma eEkonomi. Har idag 455 aktiva medlemmar i eEkonomi.

I Förening finns SMS och e-post integrerat i programmet. Saknas i eEkonomi! Här får jag använda Visma SMS om jag fattar rätt. Hur för jag enklast över mobilnummer från Kundbilden i eEkonomi till Visma SMS?
Som det ser ut nu verkar det som jag manuellt ska lägga in  nummer för nummer och skapa en Grupplista som sedan återanvänds.
Känns lite Hedenhös så här långt. Går det att få in samtliga 455 kunder direkt till Visma SMS på något automatiserat sätt?
Visma SMS kontakter.jpg

Vad händer sedan med nytillkomna medlemmar/kunder i eEkonomi, måste de då knappas i separat i grupplistan?
Känns lite som att jag "bytt ner" mig i funktionalitet...
/Rolf

4 SVAR 4
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Rolf och välkommen till Visma eEkonomi!

 

Det stämmer bra att du kan använda Visma Sms för att skicka SMS till föreningens medlemmar. I dagsläget behöver du tyvärr manuellt lägga in dina kunder, då vi inte har någon automatiskt synkronisering från Visma eEkonomi till Visma SMS.

 

Däremot tycker jag att du kom med ett bra förslag som du väldigt gärna får skicka in till oss!

Lägg ditt önskemål direkt i programmet så kommer den direkt in till våra produktutvecklare:

 

Om du har några följdfrågor eller om det dyker upp några andra funderingar är du alltid varmt välkommen tillbaka till forumet.

Önskar dig en fin helg!

/Tinne

Jag ogillar svaret men uppskattar återkopplingen Tinne.

Rolf

 

Som alltså manuellt måste lägga in 455 kunder i Visna SMS. Har lite svårt att köpa detta när det för otroligt många år sedan gick att landa på månen och komma tillbaka helskinnade. Om nu inte allt var fake? Helgen är räddad. Tack snälla Visma!

 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Instämmer helt i Rolfs synpunkter. Jag använder ett annat sms-program och vill gärna komma ifrån att hålla 2 kundregister uppdaterade parallellt. /Krister

Hej @Fd medlem!

 

Tack för att du delar med dig.

Vi vill gärna att du skickar din feedback via programmet, då kommer det direkt in till våra produktutvecklare.

 

Varmt välkommen tillbaka till forumet.

Önskar dig en fin helg!

/Tinne