Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

birgittaairas
MEDLEM

Attestera i Visma eEkonomi Pro

Hej

Är ny användare av eEkonomi Pro och utgick ifrån vi skulle ha nytta av attestfunktionen. Men förstår nu att det inte skulle bli så bra, vår stackars ordförande i föreningen kan inte behöva godkänna varenda utgift. Vi har instruktion av vår revisor att kostnader över ett visst belopp ska vara attesterat. Nu när man inte ska ha några papper utan allt i rymden blir det knepigt sortera ut vad som ska attesteras. Hade hoppats kunna lägga in ett belopp.

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @birgittaairas 

Tack för att du delar med dig av dina synpunkter och erfarenheter kring användningen av eEkonomi Pro i er förening och vi ska självklart göra vårt bästa för att hjälpa er med en smidig rutin för attestering.

För att kunna hjälpa er på bästa sätt och se över möjligheterna att optimera ert arbetssätt vid attestering behöver du slå en signal till vår support som kan koppla upp och hjälpa dig direkt i ditt program.

Välkommen att kontakta supporten

Hej 

Jag har nu varit i kontakt med supporten och vi enades om att enklast lösningen i nuvarande attest-möjligheten är att jag skriver ut fakturorna med belopp som måste attesteras och lämnar till attest-behörig person och sparar sen fakturan i en pärm. Supporten lovade framföra behovet av en riktigt utformad attest och på det sätt som det ska användas för att uppfylla normala regler.

Myran_5
MEDLEM

Det har nu gått snart 1 år sen den här tråden skapades. Tyvärr har inget åtgärdats. Att köpa till ett externt program för att kunna ha fler som kan attestera är inte ett alternativ. Det lutar nog åt att efter 20 år hos Visma nu byta till ngn annnan programleverantör. 

Tusen tack för att du återkopplade till oss. 

Ha en fin dag!