Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Tina__20
UTFORSKARE

Automatisk bock av rutan "Ange belopp inklusive moms" i den automatiska momsberäkningen - eEKonomi

Fråga angående markeringen för belopp inklusive moms då automatisk momsberäkning används - kan man göra denna markerad som förval på något sätt? Då jag säljer mest produkter till privatpersoner och har beloppen angivna inklusive moms, får jag klicka i rutan på varje bokning. Det vore bra om det gick att få förvalt, på samma sätt som för automatisk momsberäkning.Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Supporten tipsar: Automatisk momsberäkning - eEkonomi.
1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Programmet väljer i dagsläget enbart samma inställning som man senast hade då man skapade en manuell verifikation, under Bokföring - Verifikationer. Kan tycka att programmet borde göra samma kontroll på det som skapas som Övrig insättning - Egen kontering, under Kassa- och bankhändelser, men så är alltså inte fallet. Det är enbart den senaste manuella verifikationen som styr den förinställda inställningen.

Det du kan göra för att få det förhandsvalt just nu är att skapa en manuell verifikation med bocken ibockad, då kommer det alltså att automatiskt vara förhandsvalt nästa gång du ska matcha en inbetalning under Kassa- och bankhändelser.

/Karl