Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-06-28
07:21
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2015-06-28
07:21
Avskrivning på inventarier - eEkonomi
Jag bokför avskrivningarna på inventarier en gång per år, vid årsbokslutet. Men har inte lyckats bokföra dessa per inventarie. Jag fick ta allt i en klump och bokföra manuellt. Nu har jag en ständig påminnelse från programmet att bokföra avskrivningarna. Hur kommer jag runt detta? Hur får jag programmet att boka mina avskrivningar?
Svara
1 SVAR 1
2015-06-29
09:11
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2015-06-29
09:11
Hejsan!
I programmet kan du antingen göra avskrivning inventarie per inventarie eller skriva av flera på en och samma gång. Läs mer på sidorna Åtgärder för inventarier och Skriva av flera inventarier samtidigt.
Programmet känner av att du har inventarier i programmet men att du inte har gjort avskrivningar via programmet funktionalitet för avskrivningar. Du kommer att få påminnelser om detta fram tills att du gör en avskrivning antingen via Bokföring - Verifikationer eller på inventariet under Bokföring - Inventarier.
I programmet kan du antingen göra avskrivning inventarie per inventarie eller skriva av flera på en och samma gång. Läs mer på sidorna Åtgärder för inventarier och Skriva av flera inventarier samtidigt.
Programmet känner av att du har inventarier i programmet men att du inte har gjort avskrivningar via programmet funktionalitet för avskrivningar. Du kommer att få påminnelser om detta fram tills att du gör en avskrivning antingen via Bokföring - Verifikationer eller på inventariet under Bokföring - Inventarier.