Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Balansräkningen stämmer inte!

Hej!

Min balansrapport visar att vi har en skuld på 1553 kronor vilket är fel. Det borde vara noll. Det är något med kontona 2440 och 2448 (Det konto (2448) dyker upp av sig själv!) som stökar till det. Vår startsida visar  rätt, det vill säga inga fordringar varken in eller ut. Varför stämmer inte balansrapporten?

 

mvh

M. Hassan

info@hassansebc.se

1 SVAR 1
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @Mohamad Hassan!

 

Tack för din fråga och varmt välkommen till vårt forum. 

 

Kan det vara så att du har läst in en sie-fil tidigare? För när man läser in en sie-fil så bokas 2440 upp mot 2448 för att man ska ha koll på vad som är gjort i eEkonomi och vad som är inläst via en sie-fil. Du kan göra en Kontoanalys på 2448 under fliken Bokföring för att kolla vad det är som har skett. Antagligen så ska de beloppet som ligger på 2448 egentligen vara på 2440 och då får man boka om det. Eller skapar man upp betalningsverifikationen med K1930 och D2448 så man nollar ut de på samma sätt som man gör vid en vanligt verifikation på en lev faktura. 

 

Vissa ärenden är svåra för oss att lösa i forumet. Om inte ovanstående lösningar hjälper dig behöver du kontakta mina duktiga kollegor på supporten för att få vidare hjälp. De kan koppla upp sig mot din skärm för att sedan kunna felsöka vidare.

 

Välkommen att kontakta supporten.
// Anton