Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Beräknat resultat i preliminär resultaträkning - eEkonomi

Jag har bokfört årets resultat i eEkonomi och det slutar på 215281 kr. I den preliminära balansräkningen står detta belopp på konto 2019 men längst ner på balansräkningen står det beräknat resultat -1788,42. Vad kan det beror på? I föregående års bokföring var beräknat resultat -0,42.
11 SVAR 11
Fd medlem
Inte tillämpbar

Läs också av din resultaträkning, du har en differens 

Mikael Pettersson
Fd medlem
Inte tillämpbar

Rörelseresultatet i resultaträkningen är detsamma som står under 2019 i balansräkningen. Var menar du differensen kan vara?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har inte sett dina handlingar och gissar därför men det verkar inte gå så bra

Micke
Fd medlem
Inte tillämpbar

Om det står att beräknat resultat är -1788,42 så kanske du finner samma summa i resultaträkningen. I så fall är det -1788,42 som är resultatet. Har du redan bokat upp ditt slutgiltiga resultat och det är summa 215281 har du räknat fel någonstans i och med att det diffar.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Programmet har genererat årets resultat till 215281 kr vilket jag bokfört. Samma summa står i balansräkningen under 2019. Jag har gått igenom hela resultaträkningen och kan inte finna något konstigt där. Jag vill ju att tlllgångssida och skuldsida skall vara lika men så blir det inte nu när det står beräknat resultat -1788.42 i balanräkningen. Skulle vara intressant att veta hur detta beräknade resultat räknats fram i programmet.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vill du ha hjälp får du scanna över din br o RR annars kan åtminstone inte jag förstå det du försöker förklara

Mikael Pettersson
Fd medlem
Inte tillämpbar

Scannar gärna. Adress?
Fd medlem
Inte tillämpbar

SMS:a adress till 070-5386934
Fd medlem
Inte tillämpbar

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack Mikael för all hjälp jag fått för att reda ut problemet.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hoppas det blir rätt för dig
Återkom gärna
Mikael