Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

pongus
MEDLEM

Betala ut utdelning via Lön Direkt

Hej

Det är första gången som sambon ska få plocka ut utdelning. Tänkte se om det är möjligt att göra utbetalningen av utdelningen via visma lön smart och hur man i sådana fall gör det?

 

beloppet ligger mot konto 2898 outtagen vinstutdelning.

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @pongus 

 

Välkommen som ny forummedlem. 

 

Rätta mig gärna om jag har fel men det verkar som om du använder lönedelen Visma Lön Direkt i Visma eEkonomi Smart idag. I den lönetjänsten finns inte något stöd för utdelning utan det är något du får hantera manuellt utanför programmet. 

Däremot finns stöd för utdelning i Visma Lön Smart och i hjälpavsnittet Hur betalar jag ut ränta eller utdelning? kan du läsa om hur du gör i Visma Lön Smart. 

 

Jag skickar även med vårt tips Bokföra aktieutdelning - så bokför du vinstutdelning där vi visar hur du bokför utdelning. 

 

Ha en fin dag och bara återkom om du vill bolla tankar och idéer så hjälps vi åt. 

 

//Tinna

 

 

 

 

Hur kan det komma sig att lönearten utdelning inte finns i Lön Direkt. Jag hjälper en kund som normalt gör sina löner själv och det skulle underlätta väldigt att kunna välja den lönearten och betala in skatten direkt tillsammans med löneskatten samt att AGI blir rätt.


Carina Wesenlund-Jonsson
- din personliga redovisningskonsult

Hej @Carina Wesenlund-Jonsson 

 

Tack för att du kontaktar oss. 

 

Jag tar med mig ditt önskemål som ett internt förslag. Kommer du på något annat som saknas i Lön Direkt får du gärna lämna ditt förbättringsförslag direkt till våra utvecklare via Feedback och förslag i Visma eEkonomi så når det rätt personer direkt. 

 

Hoppas du får en solig och fin dag. 

/Tinna