Hej,
Jag ar läst en del trådar angående försäljning och bokföring via Klarna. Men jag behöver får klarhet i:
Behöver jag skapa upp specifika kundfakturor i Visma e-ekonomi när jag säljer via klarna?
eller räcker det med att jag endast använder avräkningen från klarna som bokföringsunderlag och skapar en verifikation under kassa och bankhändelser i Visma e-ekonomi?
Jag bokför med kontantmetoden.
Tacksam för svar
Innehållet är verifierat av Visma Spcs 24-05-16
Hej Fredrik!
Ja, det ska räcka med Klarnas avräkningsnota - så som jag uppfattat det.
Det är ju som den hanteringen i foruminlägget Bokföring av en samlingsfaktura för Business Card. I forumtråden Klarna avräkningsnota förklaras jättebra hur Klarnas avräkningsnotor hanteras och bokförs.
Om jag är helt fel ute och uppfattat det fel - rätta mig gärna!
Det är smart att spara orderbekräftelsen. Tänk dock på miljön - du behöver inte skriva ut det på papper 🙂
Du kan läsa mer om vad du behöver skriva ut och inte i vårt inlägg för digital hantering på vår hemsida.
Ett förslag, om det inte blir för mycket merarbete, är ju att skapa en mapp i molnet för varje månad där du lägger en kopia av orderbekräftelsen. Då har du det samlat på en månad och slipper ha en enda stor röra när årsbokslutet ska göras.
Hoppas detta gav lite kött på benen.
Ha det gott!
/Sofia
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.