Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Bokföra leverantörsfaktura som skickats till bank men sedan betalts på annat sätt

Hej,

Jag har en leverantörsfaktura som skickats till bank med eEkonomi men där jag valde att inte betala den automatiskt, utan betalade den med privata pengar. Fakturan är jätteliten, så det spelar inte så stor roll om jag får tillbaka pengarna. Mitt problem är att fakturan nu ligger som förfallen och jag kan inte lista ut hur jag får bort den. Makulera eller ångra faktura finns ej under åtgärder. Jag har försökt skapa en kreditfaktura att kvitta den mot, men kreditfakturafältet går inte att välja när jag försöker skapa en ny faktura. Det enda jag verkar kunna göra för att få bort den är att registrera utbetalning från kassakonto (vilket är ett konto som jag aldrig använder). Har försökt ringa hjälp, men de har ju bara öppet under kontorstid nuförtiden så det är inte så lätt...

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @bokföringsfrågor 

När du har gjort ett inköp eller betalat en leverantörsfaktura med egna pengar kan inte programmet hitta någon händelse att matcha beloppet mot på företagets kontoutdrag. Du behöver därför registrera betalningen själv.

I vår instruktion Registrera inköp som betalats med egna pengar berättar vi hur du gör för att registrera inköpet beror på vilken typ av företag du har. 

Hoppas detta hjälper dig och att du får en fantastisk dag. 

/Tinna