Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföringsåret finns inte - eEkonomi

Jag har bytt bokföringsprogram och ska nu bokföra ikapp. IB är inlagda tom 170630. När jag ska börja bokföra per första juli får jag meddelande att bokföringsåret finns inte. Ska jag skapa ett nytt bokföringsår, 2018, för att kunna bokföra?
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

IB bör du lägga in per 170701 då kan det funka bättre om ditt räkenskapsår skall vara 170701-180630
Om du har räkenskaps år 2017 skall du lägga in ib 170101 och lägga in det du hittills bokfört under 2017 som ett verifikat daterat 170630 och därefter fortsätta bokföra från 170701 till 171231 och därefter skapa nytt bokföringsår per 180101

Mikael Pettersson
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för svar.
Det är min revisionsbyrå som lagt in IB och verifikaten fram tom 170630. Tror jag får ringa supporten för att komma igång.
Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Hej Bettan!

Vad har du för räkenskapsår registrerat på ditt bolag? Stämmer det med året som du hittar i eEkonomi under Inställningar - Räkenskapsår och IB?

Om det inte stämmer så kan du i eEkonomi ändra startdatum på det första räkenskapsåret och slutdatumet på det sista räkenskapsåret. För att ändra klickar du på året och väljer Redigera.

Ha det fint!

Moa