Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

MiniMattis
NY MEDLEM

Bokfört samma kvitto 2 gånger

Hej. Klantade mig och bokförde samma ”inköp mot kvitto” 2 gånger. Har sökt men bara hittat hur man gör med faktura. 
så hur gör man. Gärna så detaljerat som möjligt efter jag verkligen är en nybörjare. 
Tack på förhand. 

//Mattis

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @MiniMattis 

 

Välkommen som ny forummedlem.

 

För att ångra en matchad bankhändelse går du in under Kassa- och bankhändelser - letar du upp transaktionen på fliken Periodens bankhändelser, väljer raden med transaktionen och sedan Ångra matchning. När detta är klart kan du radera den omatchade bankhändelsen med hjälp av den lilla soptunnan ute till höger.

 

När du ångrar matchning skapar Visma eEkonomi automatiskt en korrigeringsverifikation åt dig. Du ser den under Bokföring - Verifikationer

 

Om du vill att vi visar dig i ditt program så är du alltid välkommen att kontakta mina kunniga kollegor på supporten

 

Ha det fint och välkommen tillbaka till forumet framöver. 

/TInna

 

Hej och tack för hjälpen. Ångra matchning finns inte på den jag vill ta bort. Men finns på de andra i listan?  

//Mattis

Hej @MiniMattis 

 

Kan det vara så att du möjligen har försökt att rätta till genom att korrigera verifikationen som tillhörde matchningen? Vi kan göra så att du slår oss en signal så kan vi koppla upp och titta på det tillsammans med dig.

 

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna