Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Sampletekk2
MEDLEM

Deklarera handelsbolag - eEkonomi

Jag har en enskild firma som jag bokför med Visma Eekonomi. Har köpt till tillägget Deklaration.
Nu är jag även delägare i ett Handelsbolag där bokföringen sköts av en revisor. Jag har fått bilagan INK4DU gällande handelsbolaget, och ska nu alltså deklarera med hjälp av "Deklaration" i Visma Eekonomi. Var för jag in värdena från handelsbolaget?
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

i eEkonomi finns dessvärre inte någon deklarationsmodul för den företagsformen ännu. Det  har enbart stöd för aktiebolag och enskilda firmor. För att skapa din deklaration i ett handelsbolag behöver du programmet Visma Skatt från oss, alternativt att du lämnar ifrån dig deklaration till en byrå som hjälper dig med den.

Ha en fin dag!

/Karl
Fd medlem
Inte tillämpbar

Eller går till Skatteverkets sida, där alla värden finns överförda från tidigare år och införda för året baserat på dina inlämnade momsredovisningar. De värden som saknas kan du lätt föra över med hjälp av resultat- och balansräkningen från Visma och en tidigare deklaration i näven.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette deklarationsmodul.

Hej! Vi har Visma eekonomi smart för vårt handelsbolag och antar att v behöver köpa till deklarationsmodulen. Hur gör vi?