Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Gabbisen
MEDLEM

Elektroniska kvitto

Hej!

jag har två problem.

jag upplever att Vismas app scannar dåligt. Den hittar sällan det gula fältet som ska rama in kvittot. Den tar ibland halva kvitt och ibland inte alls. Har provat med blixt. Inget hjälper.

gör jag något fel?

 

ladda upp kvitto kan man ju nu men hur gör man med kvitton som kommer till mailen förnyat koppla dem i systemet?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Gabbisen 

 

Det är tråkigt att höra att du har problem med skanningen. Här är några generella tips för att förbättra resultatet:

 

  • Belysning: Se till att du har god belysning när du skannar kvitton. Naturligt ljus eller starkt inomhusljus fungerar bäst.
  • Bakgrund: Använd en kontrasterande bakgrund för att scannern lättare ska kunna identifiera kvittot. En mörk bakgrund kan hjälpa om kvittot är ljust.
  • Positionering: Håll kameran rakt ovanför kvittot och försök att hålla den stadigt. Se till att hela kvittot syns i skanningsfönstret.
  • Rengör linsen: Smuts eller fingeravtryck på mobilens lins kan påverka bildkvaliteten. Torka av linsen innan du skannar.

Kika gärna på filmen Fota och koppla underlag från Visma Scanner i Visma eEkonomi där min kollega Anton ger tips och berättar om funktioner i appen. 

 

För att få in ett mailat kvitto i Visma eEkonomi på ett enkelt sätt kan du följa dessa steg:
 

  1. Ladda ner kvittot till din dator 
  2. Logga in på Visma eEkonomi och välja Inköp - Bildunderlag 
  3. Klicka på Lägg till bildunderlag
     

Här har du flera alternativ såsom:

  • Dra och släpp filen direkt till rutan.
  • Klicka på "Bläddra" för att hitta och välja filen från din dator. 

 

Hoppas att detta hjälper dig och annars rekommenderar jag att du slår en signal till vår support. 

 

Ha en fortsatt fin eftermiddag. 

/Tinna