Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Andreas Hägg
MEDLEM

Ersätta anställdas utlägg i Lön Direkt

Hej!

Ny på forumet och hittar inte var jag ska skapa en tråd.. Hoppas det är okej att jag frågar här!

Vi har en anställd som har egna utlägg, bland annat lite material och drivmedel. 
Hur gör vi i visma lön direkt kontra momsen? 
Ska vi betala ut en klumpsumma och dra momsen eller gör vi detta i lön direkt? 

Tacksam för svar på min något luddiga fråga. 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Andreas Hägg 

 

I Visma Lön Direkt finns det tre specifika lönearter för utlägg:
  1. Utlägg logi
  2. Resekostnader
  3. Övriga utlägg
Det finns dock ingen specifik inställning för att hantera moms direkt i dessa lönearter. För att hantera momsen korrekt behöver ni därför göra detta manuellt via en manuell verifikation. 
 
Här kommer även en gudie för hur du skapar ett inlägg i forumet:
 
Instruktioner för att skapa en tråd på Visma Spcs forum:
  1. Logga in i Visma Spcs forum.
  2. Gå till det område där du vill skriva ditt inlägg och klicka på knappen +Påbörja ett ämne.
  3. På sidan Nytt meddelande finns fälten Ämne och Huvudtext.
    • Börja med att skriva en så tydlig och koncis titel som möjligt för ditt inlägg i fältet Ämne.
    • Under Huvudtext skriver du sedan innehållet i ditt inlägg. Försök att ta med så mycket relevant information som möjligt för att få bästa möjliga svar.
  4. Förhandsgranska ditt inlägg för att se hur det kommer att se ut när det är publicerat i forumet genom att klicka på Förhandsgranska uppe till höger under fältet Ämne.
  5. När du är nöjd med ditt inlägg, klicka på knappen Publicera inlägg.
Kom ihåg att undvika att dela personlig eller känslig information i ditt inlägg.
 
Hoppas detta hjälper dig!