Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

IEJPAJ
MEDLEM

Exportera bildunderlag

Hej!
Jag ska säga upp en kund och ska därför skicka sie-filer till kunden. Följer de kopplade bildunderlagen med i den exporten eller hur gör jag med det? Laddar ner de en i taget och mailar över till kunden?

 

Tack!

7 SVAR 7
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @IEJPAJ 

 

Tack för att du hör av dig till oss. 

 

När man avslutar Visma eEkonomi och får läsbehörighet finns valet "Export av företagsuppgifter" under Inställningar - Import och export. I denna fil finns bland annat bildunderlagen.

 

Det är huvudkontakten som får läsbehörighet, så viktigt att rätt slutkund ligger upplagd som huvudkontakt. Vill du att vi ser över inställningarna så är du välkommen att ringa supporten så löser vi det tillsammans. 

 

Trevlig helg!

/Tinna

mikaeljagelid
MEDLEM

Jag kidnappar tråden för jag har också behov av att exportera underlagen. Jag är huvudkontakt för vårt konto men har ingen "Export av företagsuppgifter" under Inställningar - Import och export. Menar du att det bara är tillgängligt när man avslutar sitt abonnemang på Visa eEkonomi? 

 

Hej @mikaeljagelid 

 

Det går så fint att kidnappa tråden 🙂
Precis som du är inne på blir filen endast tillgänglig när du avslutar Visma eEkonomi. Annars behöver du spara ner bilderna en och en.

 

Om du vill får du gärna lämna ett förbättringsförslag direkt till våra utvecklare av Visma eEkonomi via Feedback och förslag. 

 

 

Ha en fin dag

/Tinna

mikaeljagelid
MEDLEM

För mig som kommer från Bokio låter det här obegripligt. Hela poängen med att ha underlagen direkt i bokföringen faller ju om man på ett enkelt sätt inte kan få ut alla underlag, tex vid överlämning av bokslut och bokföring till revisorn. 

Hej @mikaeljagelid 

 

Jag förstår verkligen det och därför är det jättebra om du lämnar ett förbättringsförslag till våra utvecklare. 

 

Ha en fin eftermiddag

/Tinna

2§ kap 7 bokföringslagen: "Dokument, mikroskrift och maskinläsbara medier som används för att bevara räkenskapsinformation ska vara varaktiga och lätt åtkomliga."

Hej @philipbengtsson 

 

Tack för att du delar med dig av informationen. 

Jag är inte helt med på om du vill ha någon ytterligare förklaring kring hur det fungerar i Visma eEkonomi efter att man sagt upp sitt avtal eller om du vill att vi gör något förtydligande?

 

Återkom gärna så lovar jag att göra mitt bästa för att hjälpa dig.

 

Trevlig helg!
Tinna