Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Stefan5
UTFORSKARE

Får fel i bokslutet

Hej,

 

Jag får upp en varning som jag inte riktigt blir klok på.

 

"Raden 'Belopp vid årets utgång' i kolumnen 'Balanserat resultat' (35 813) stämmer inte med raden i balansräkningen (47 447)."

 

Siffrorna som finns är:

Belopp vid årets ingång:  aktiekapital 50000 Balanserat resultat: 47447 årets resultat: -11634

                                                                   Balanserat i ny räkning:  -11634 årets resultat: 11634

                                                                    Årets resultat:                                                       36374

 

Belopp vid årets utgång: Aktiekapital 50000   Balanserat resultat 35813   Årets resultat 36374

 

 

Jag har stämt av resultaträkningen och kan verkligen inte hitta något fel där men diffen finns ju. Det känns som om jag har gått in i ett stadie av sifferblindhet 😞

Kan det vara balanser sedan tidigare år? Jag har inte tillgång till det och hur kan jag korrigera det i så fall?

 

Tack på förhand

2 SVAR 2
Roffakab
CHAMPION

Hej

 

Nej någon sifferblindhet är det knappast tal om.

 

Du har glömt att bokföra 2022 års bolagsstämma.

Gör en manuell verifikation med bolagsstämmans datum och texten Bolagsstämma 2022.

Debet 2091 Balanserat resultat            11 634  (2021 års förlust)

Kredit 2099 Årets resultat                      11 634 

 

I Balansräkningen saknas denna bokföring och där står fortfarande 47 447 som balanserat resultat på konto 2091.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK AB

 

Åh jävlar vad dum i huvet jag är!

Tack så hemskt mycket! Jag höll uppriktigt på att bryta ihop!