- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Fel adress på fakturan
Hej,
När vi skickar fakturan via brev-funktion från Visma eEkonomi till en privatkund där adressen avviker ifrån folkbokföringsaddressen, kommer fakturan iaf till folkbokföringsadressen fast det är inte det som står i kundregistern/fakturan.
Oftast när jag lägger dessa kunder, söker jag upp de i programmet o hämtar uppgifter automatiskt. Sedan rättar jag adressen i kundregistret o sparar allt rätt. På fakturan allt är som det ska. Men Visma skickar den till folkbokföringsadressen oavsett.
Hur kan man undvika det?
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej @ElviraSH
Välkommen som ny forummedlem.
Självklart bör dina fakturor skickas till den adress som du har angivit i kundregistret.
Som vi tolkar dig verkar det som att när fakturorna skickas via brev-funktionen från Visma eEkonomi till en privatkund, skickas de till folkbokföringsadressen trots att en annan adress är angiven i kundregistret.
För att kunna undersöka detta vidare och hitta en lösning behöver vi få mer information. Vi rekommenderar att du kontaktar vår supportavdelning direkt så att vi kan se vad som har hänt
