Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Fel bokförd pension och utbildning i enskild firma i låst period - eEkonomi

Jag har tydligen bokfört både utbildning samt inbetalning av individuell pensionsförsäkring fel, som personalkostnader fast det gäller mig som ägare av enskild firma. Det ligger på 2017 och nu (efter momsredovisning?) är perioden låst. Hur gör jag?

Det påverkar ju inte momsen - men kanske påverkar felet jag gjort med pension resultatet för företaget? Det ska enligt en annan tråd bokföras som eget uttag.

Förvirrad 😞
8 SVAR 8
Fd medlem
Inte tillämpbar

Du bör låsa upp 2017 och rätta under det året

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Men jag kan inte låsa upp... Det står inte att det är låst under Inställningar, men när jag försöker bokföra en verifikation, då får jag besked att perioden är låst.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Då får vi hoppas att någon annan förljer konversationen och kan berätta för dig hur du låser upp

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Liten undran - menar du år 2017 eller konto 2017? Är det kontot är det ju rätt bokfört, över eget kapital. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Angående låsning kan ju hela räkenskapsåret vara låst så det kan du se under Räkenskapsår.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag menar år 2017

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

OK, kolla då om det är så att räkenskapsåret är låst. Om kostnaden är bokförd i en tidigare månad är det ok att rätta i december om den månaden är olåst. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack @Mikael och @Annica för svar. Grejen var att jag missat att man dessutom behövde låsa upp perioden... Nu har jag lyckats rätta till det med lite chatthjälp!