Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

alfredenglund
MEDLEM

Fel när man säljer fakturor?

Hej,

Alla fakturor jag säljer blir förfallna även fast kund har betalat. Se bifogade bilder. Kund betalade i tid men är nu förfallen..

Tack på förhand

Mvh

Alfred

1.png2.png3.png

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @alfredenglund 

Tack för att du hörde av dig till vårt forum. Jag förstår att det kan vara frustrerande när saker och ting inte fungerar som de ska, men vi finns här för att hjälpa dig!

Om eEkonomi inte automatiskt uppdaterar fakturans status till betald, kan det vara nödvändigt att manuellt markera fakturan som betald när du har fått bekräftelse på att betalningen har kommit in till finansbolaget. I de flesta fall kan programmet automatiskt matcha betalningar för fakturor. Om du behöver matcha betalningen manuellt, gör du detta under Kassa- och bankhändelser på fliken Ej bokförda bankhändelser. Om transaktionen inte har matchats automatiskt klickar du på Matcha. I fältet Bokföringshändelse väljer du Inbetalning för såld faktura. För mer information, läs avsnittet Matcha bankhändelser.

Jag hoppas att detta hjälper dig att lösa problemet! Om du har ytterligare frågor eller behöver mer hjälp, rekommenderar jag att du slår en signal till vår support så hjälper vi dig gärna. 

/Tinna