Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

NabbenBo
UTFORSKARE

Felaktigheter i anläggningstillgångar och avskrivningar

Hej!

När jag n äntligen har fått ordning på vår BRFs balansräkning så ser jag att en tillfälligt anlitad redovisningskonsult röjt i våra anläggningstillgångar och tagit bort mina tidigare inlagda avskrivningar och dess avskrivningsplaner. Ingående balanser from 2022 stämmer fortfarande, men han har gjort första avskrivning from 231231 och då verkar jag inte kunna redigera och lägga in 2022. Hur gör jag? Skall jag ta bort allt och lägga in från början? 

Det handlar om Byggnader, Fiber och Bervärmeanläggning med värmepump

.Mvh

Bo Stefan

 

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @NabbenBo 

 

Tack för att du skriver till oss. 
 

Det är jättesvårt för oss att lösa din fråga via forumet i och med att vi inte kan se hur det ser ut i ditt program och eftersom ärendet är komplext och beroende av hur det är hanterat i ert program, rekommenderar jag att du kontaktar vår programsupport.  

 

Vi behöver helt enkelt få en bättre förståelse för hur det ser ut i ditt program innan vi rådgör med dig och det är av den anledningen du behöver slå oss en signal. 

 

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna

 

Tack, jag testar supporten.

NabbenBo
UTFORSKARE

Hej! Igår var jag i kontakt med supporten på telefon och genom fjärrstyrning av de felaktigt inlagda värdera till exempel avskrivningstid from -tom, så fick jag mig tillsänt hjälpen Specificera tidigare avskrivningar som jag läst många gånger och utan resultat inte lyckas ändra vad jag antar orsaken är till att en första avskrivning gjorts 2023. Kan jag avaktivera och lägga in från början och också ta bort verifikationerna på anläggs och ackumulerade avskrivningskontona? Jag kan tyvärr inte vänta på telefon flera timmar idag.

Hej! Om jag inaktiverar alla anläggningstillgar, kan jag då börja om och lägga in dem rätt?

Hej @NabbenBo 

 

Du kan alltid ångra dem. Börjar med att ångra den senast inlagda och så vidare. Läs mer i hjälpavsnittet Åtgärder för anläggningstillgångar där vi beskriver hur du går tillväga. 

 

Hoppas det blir bra och att du får en fin eftermiddag.

/Tinna