Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Felmeddelande vid låsning av månad - eEkonomi

Jag skulle låsa en månad i bokföringen alldeles nyss men fick upp ett felmeddelande som jag aldrig sett förrut:

"Du kan inte välja perioden för det finns ej bokförda bankhändelser i bankavstämningen."

Men om jag tittar i kassa- och bankhändelser så står det:

"Alla händelser i perioden är bokförda."

Är det nån som har nån aning vad det kan bero på?
Jag har eEkonomi i enskild firma och bokför med kontantmetoden.

Mvh Peter.
4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

När du är inne under Kassa- och bankhändelser. Testa att gå igenom tidigare månader. Om det står att t.ex att alla händelser i perioden är bokförda, avser det månaden du har inställt på. Om du då till exempel vill låsa november månad, se till att du även har valt november under Kassa- och bankhändelser och att det står 0 på Ej bokförda händelser.

Återkom gärna om problemet fortfarande kvarstår. 

Ha en fortsatt fin dag!

/Hanna
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Hanna. Jag har provat att välja just den månad som jag försöker låsa samt att välja hela 2017 i kassa- och bankhändelser och det står att alla händelser är bokförda oavsett...
Mvh Peter.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen Peter!

Detta kan utöver de olika månadsperioderna även gälla dina olika konton. Kolla gärna igenom t.ex kassakontot och skattekontot, samt om du har fler så det inte ligger en omatchad händelse någonstans. 

Skulle du fortfarande inte hitta händelsen är det enklast om du kontaktar oss så vi får kika på det tillsammans. 

Våra öppettider är:
Chatt:
Måndag–Fredag: 9–17

Telefon:
Nu i mellandagarna 27-29 december har vi enbart chattöppet.


Måndag–Fredag: 8–15

Ha en fortsatt fin dag!

/Hanna
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok, tack så mycket.
Mvh Peter.