Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

VängsöPeppe
UTFORSKARE

Förfallodatum alltid ett visst datum

Vi något tillfälle när jag höll på att skapa (eller kanske ändra) återkommande fakturor så fick jag upp en fråga om jag ville att förfallodatum alltid skulle vara den t.ex. den 30 varje månad.
Men nu efter några fler justeringar så har det slutat vara så.

Finns det något sätt att få till att förfallodatum alltid är den 30e på mina befintliga återkommande fakturor?

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @VängsöPeppe 

För att ändra förfallodatumet på dina befintliga återkommande fakturor, följ dessa steg:

1. Gå till Försäljning - Kundfakturor.
  2. Välj fliken Återkommande faktura.
  3. Leta upp den faktura du vill redigera och välj Redigera.
  4. Gör de nödvändiga ändringarna, inklusive förfallodatumet genom att klicka på Ändra inställn mall där du kan redigera intervallet och datuminställningar.
  5. Kom ihåg att spara mallen efter att du har gjort dina ändringar för att säkerställa att de tillämpas korrekt

Om det är så här du har gjort men att du inte får det att funka som du önskar så ringer du supporten så hjälper vi dig gärna i den kanalen istället. 

Hmm, men det du visar är ju fakturadatum inte förfallodatum. Förfallodatum beräknas väl från fakturadatum och blir satt enligt hur många dagar man satt för kundens betalningsvillkor.

Jag ringer supporten.

VängsöPeppe
UTFORSKARE

Hej igen Tinna,
Har ni någon epostadress som jag kan nå er på supporten via?

Jag pratade med supporten via telefon och hon jag pratade med bad mig att maila om jag hittade hur jag hade lyckats få till det jag ville på en av mina kunder (för hon kunde inte lyckas med det).

Nu har jag lyckats att hitta på hur jag gjorde 🙂

Hej igen @VängsöPeppe 

Det verkar inte finnas något pågående ärende där vi väntar på underlag från dig. Vänligen ring supporten så skapar vi ett nytt ärende och hjälper dig med detta.