Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur ändrar man konton för inbetalning?

Hej. En inbetalning har gått in på ett sparkonto istället för mitt vanliga företagskonto. Sparkontot kommer inte upp som alternativ när jag ska bocka av inbetalningen, enbart företagskontot och kassakonto. Hur får jag in sparkontot som inbetalningsalternativ? Tacksam för råd! Mvh Sussi
5 SVAR 5
Bertil73
MEDLEM

Menar du att pengarna fysiskt är insatta på fel bankkonto?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja.  Banken ändrade (pga diverse omständigheter) vilket konto mitt bankgiro är kopplat till och därmed går alla bankgiroinbetalningar nu in på ett annat konto. Ett konto som är i Vimsa markerat som "Sparkonto" och som inte kommer upp som val när jag ska boka en inbetalning. Jag skulle behöva ändra så att även detta konto kommer med som valmöjlighet att boka av inbetalning mot.
Fattar inte hur jag kan göra det... Några idéer?
Mkt tacksam för all input!
🙂
Bertil73
MEDLEM

För att lösa ditt problem just nu; bokför inbetalningen via egen kontering och välj rätt redovisningskonto som avser sparkontot.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för hjälpen - jag provar detta !
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Är det en kundfaktura det gäller?

Är sparkontot upplagt under Inställningar - Kassa- och bankkonton? Om inte kan du lägga upp det där.

Då kan du genom Kassa- och bankhändelser välja ditt sparkonto och matcha fakturan som inbetald därifrån. Detta tillvägagångssätt gäller även om det endast är en vanlig inbetalning utan fakturaunderlag.

/Hanna