Jag lämnade in en momsredovisning för Q2 (har kvartalsredovisning) som jag senare behövde rätta när jag insåg att jag hade missat att inkludera en faktura som skulle vara med.
Jag ångrade då den felaktiga momsrapporten i Visma, vilket resulterade i två vändningsverifikationer:
1. Vändning av momsrapportverifikatet sista datumet i kvartalet 2024-06-30
2. Vändning av Skatteverkets momsutbetalning till skattekontot 2024-07-05. Bankhändelsen på skattekontot 2024-07-05 är nu därför omatchad.
Sedan skapade jag en ny momsrapport för kvartalet, vilket skapade en ny verifikation 2024-06-30. Skickade in denna till Skatteverket, och 2024-10-22 fick jag en ny utbetalning till skattekontot med mellanskillnaden som uppkom i och med rättningen.
Nu sitter jag med två omatchade bankhändelser på skattekontot, en i juli och en i oktober, och är osäker på hur jag ska göra med dem. Summan av dessa två ska väl egentligen matchas mot den nya korrigerade momsrapporten, men jag kan inte matcha två bankhändelser på olika datum med en momsrapport.
Har inte hittat något tydligt på hur jag kan hantera detta när jag sökt runt i hjälpen och på nätet i övrigt, så jag är tacksam för förslag.