Fd medlem
Inte tillämpbar
2013-09-27
08:05
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2013-09-27
08:05
Hur skapa olika intäktskonton med samma momssats - eEkonomi
Hej
Jag undrar om jag kan skapa 4 olika intäktskonton (30-konton) med samma momssats 25%?
Syftet är att kunna separera olika intäktsslag (A,B,C,D) med samma momssats ( att redovisas på momsdeklaration under ett och samma försäljningskonto med 25%.
Som det ser ut nu i baskontoplanen så finns det bara ett sådant intäktskonto ( 3041).
Obs det är itne projektredovisning jag är ute efter!
Om det går, hur gör jag ?
Mvh
Anna Lundquist
Jag undrar om jag kan skapa 4 olika intäktskonton (30-konton) med samma momssats 25%?
Syftet är att kunna separera olika intäktsslag (A,B,C,D) med samma momssats ( att redovisas på momsdeklaration under ett och samma försäljningskonto med 25%.
Som det ser ut nu i baskontoplanen så finns det bara ett sådant intäktskonto ( 3041).
Obs det är itne projektredovisning jag är ute efter!
Om det går, hur gör jag ?
Mvh
Anna Lundquist
Svara
1 SVAR 1

Fd medlem
Inte tillämpbar
2013-09-27
09:01
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2013-09-27
09:01
Hej!
Det går bra att skapa flera bokföringskonton med samma momssats. Du gör det under Inställningar - Kontoplan - Nytt konto. För att bokförda saldon ska komma med i momsrapporten väljer du momskod 05 25%.
Det går bra att skapa flera bokföringskonton med samma momssats. Du gör det under Inställningar - Kontoplan - Nytt konto. För att bokförda saldon ska komma med i momsrapporten väljer du momskod 05 25%.