Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

cadpunkten
MEDLEM

Inget verifikatnummer

Har idag den 2/1-24 bokfört 4 inbetalningar som bokfördes rätt och fick ett verifikatnummer.

Sedan skickade jag 2 nya fakturor vilka inte bokförts eller fått ett verifikatnummer.

Vad göra, tacksam för hjälp.

1 SVAR 1
Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hejsan! 

Varmt välkommen som ny forummedlem. När jag tittar på ditt kundnummer kan jag se att du har valt kontantmetoden som bokföringsmetod i programmet. Kontantmetoden innebär att du väntar med att bokföra en faktura tills den dag du betalar den. Du kan fortfarande registrera fakturan i programmet innan den är betald.

Det innebär alltså att du fick ett verifikationsnummer för de fyra inbetalningar du gjorde igår eftersom du registrerade betalningarna. De nya fakturorna du skapade ligger helt rätt i ditt program och kommer att få ett verifikationsnummer så fort du registrerar dem som betalda.

Vill du istället att fakturorna ska bokföras vid registrering är det faktureringsmetoden du ska använda som bokföringsmetod. Faktureringsmetoden innebär att du alltid bokför fakturorna på fakturadatumet, trots att betalning görs vid ett senare tillfälle. Kundfakturorna bokförs mot kundfordringar och leverantörsfakturorna mot leverantörsskulder. När betalningen görs dras kundfordran/leverantörsskulden bort från balansräkningen.

Hör gärna av dig om du har fler funderingar. 
/Ebba