- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Köp delar utlandet
Köpt delar från USA till ett jobb o undrar hur jag ska lägga in de rätt . För har inte tillräckligt med info så jag kan göra en leverantörfaktura om det
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej
I de fall du inte har tillräckligt med information att göra en faktura av det så går det att bokföra det manuellt utan att du skapar en faktura. Viktigt att du skriver ut/Sparar den information du har som underlag till den verifikationen.
Det finns två sätt att hantera detta på så ger dig båda alternativen.
1. har du betalningen under kassa och bankhändelser vilket är det vanligaste så kan du hantera det på följande sätt från den sidan.
Tryck på knappen matcha.
Välj under bokföringshändelse övriga uttag och under bokföringsförslag egen kontering.
Då får du upp möjligheten att lägga in en kontering manuellt som går mot företagskontot.
2. Om du inte skulle ha händelsen under kassa och bankhändelser så går det att helt manuellt lägga in en verifikation också.
Detta gör du under Bokföring > Verifikationer > Ny verifikation
Där får du inte någon hjälp med datum, text eller konton utan måste ange alla uppgifter på egen hand.
Hoppas detta svar hjälper dig vidare
Ha en riktigt fin fredag och en trevlig helg
Joachim
