Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kreditera leverantörsfaktura i låst period - eEkonomi

Hej! Jag har AB/kvartalsmomsredovisning/faktureringsmetod. Jag vill kreditera utländsk (EU-land) leverantörsfaktura  från september månad. Månaden är låst och momsrapporten för juli-sep. är skickad till SKV. Hur ska jag göra nu? Hälsningar Rolan
3 SVAR 3
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej Rolan!

Är det i den här perioden som du fick din kreditfaktura så är det bara att lägga in leverantörsfakturan med datumet för leverantörskrediten.

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Anna                                                                                                                                            Tack så mycket för ditt svar. En och samma faktura blev bokförd två gånger. Jag vill kreditera den faktura som blev bokförd i September månad. Perioden är låst, och moms rapporten är skickad till Skatteverket. Tror du detta blir svårt. Samma faktura är även bokförd i Oktober månad, och är redan avstämd. Kan du ge mig ett tips på vad som är bäst att göra, för att boka bort en av dessa två fakturabokningar.
Mvh Roland
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej igen!

Egentligen finns det två alternativ:

1: Registrera kreditfakturan på nästa olåsta period, och justera både den inlämnade momsen och den kommande momsdeklarationen manuellt.

2: Låsa upp den låsta perioden och göra justeringen där och även justera momsen.

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~