- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Kundfakturor rapport
När jag går in under kundfakturor fliken alla fakturor får jag ett totalsaldo som inbegriper fakturatotalen utan hänsyn till kundens delbetalning (ROT faktura).
När jag går in under kundfakturor fliken obetalda fakturor får jag ett annat totalsaldo som tar hänsyn till kundens delbetalning av Rotfaktura.
Ser ingen anledning varför inte dessa båda rapporter borde visa samma total, dvs fliken obetalda fakturor visar rätt sald för ROT fakturor.
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej @GreenGarden
Välkommen som ny forummedlem
När du går in under fliken "Obetalda kundfakturor", visas det belopp som fortfarande är obetalt på fakturan. Detta innefattar hela summan inklusive eventuell skattereduktion, såsom vid en ROT-faktura. Om kunden har betalat sin del, kommer delen för skattereduktionen att synas som obetalt. Den här funktionsutformningen hjälper till att ge en klar bild av vad som fortfarande är obetalt och vad som är hanterat av skattereduktionen.
Detta skiljer sig från vad du observerar under fliken "Alla fakturor", där du ser totalsaldot inklusive fakturatotalen utan hänsyn till delbetalning. Syftet med dessa olika flikar är att ge perspektiv både på totalfaktureringen och på specifika obetalda delar.
Vi uppskattar din feedback och välkomnar förbättringsförslag, som du kan dela med vårt produktteam via Feedback och Förslag långt ner till vänster när du är inloggad.
Ha en fin dag 🌻