Hej,
Lägger timmar och timmar varje månad på kvittohanteringen i Visma eEkonomi.
A) Endast 10% av mina kvitton (mycket reseutlägg etc) tolkas av appen
B) Fältet Leverantörsnamn är alltid tomt (i princip) - Kan man inte få välja ett annat fält? Typ Kommentar från Visma Scanner appen
C) Varje gång man trycker på bildunderlag så skymmer det det belopp man försöker matcha - och jag får stänga och öppna Bildunderlag ibland 3-5ggr för att komma ihåg vad jag letar efter
D) Istället för att behöva hovra över den lilla ikonen - kan ni inte visa en miniatyrbild etc?
Eller om jag kan komma åt filerna själv? Om det varit bildfiler i en mapp hade det gått ca 80% mer effektivt.
X) Har ca 1000 kvitton per 3mån så att betala 3kr per styck är uteslutet.
Letar efter tips i denna härva! 🙂
E) Eller att subject i de email man skickar faktiskt blir en kommentar som man kan se i Bildunerlag
Hej @Oskar568
Tack för att du skriver till oss.
När jag läste dina frågor funderar jag på om du inte skulle ta och kika på SPCS-kortet i och med att du hanterar en så pass stor mängd av kvitton. Med SPCS-kortet, som är gratis, får du i samma sekund som kortet dras får du en notis i appen som påminner dig om att fota kvittot. Allt underlag kommer på ett magiskt sätt på rätt plats i bokföringen. På så vis har du bokfört i stort sett allt på en gång. Läs gärna mer om SPCS-kortet här.
A) Endast 10% av mina kvitton (mycket reseutlägg etc) tolkas av appen.
Här framgår det inte riktigt om du tar bilden via scanner appen eller mejlar in bilderna till Visma Scanner? Visma Scanner bör tolka uppgifterna på kvittot förutsatt att kvittot är i bra skick. Här har vi svårt att säga varför de inte tolkas eftersom vi inte vet hur du jobbar och hur kvittona ser ut.
B) Fältet Leverantörsnamn är alltid tomt (i princip) - Kan man inte få välja ett annat fält? Typ Kommentar från Visma Scanner appen.
Visst, du kan lägga in en egen kommentar i fältet "Kommentar" i Scannerappen som du sedan kan se i Visma eEkonomi när underlaget kommer in. Kommentaren kommer dock inte in i fältet Leverantörsnamn, men du ska kunna se kommentaren på bildunderlaget.
C) Varje gång man trycker på bildunderlag så skymmer det det belopp man försöker matcha - och jag får stänga och öppna Bildunderlag ibland 3-5 ggr för att komma ihåg vad jag letar efter.
Här är vi inte riktigt med på vad du menar eller, var i programmet du är. Vi har försökt återskapa det under Kassa- och bankhändelser men får inte samma utfall som du beskriver.
D) Istället för att behöva hovra över den lilla ikonen - kan ni inte visa en miniatyrbild etc?
E) Eller att subject i de email man skickar faktiskt blir en kommentar som man kan se i Bildunderlag
Dessa båda förbättringsförslag får du gärna registrera direkt till våra utvecklare av Visma eEkonomi via Feedback och förslag.
Om du har några ytterligare frågor eller funderingar rekommenderar jag att du slår en signal till oss så kan vi bollar tankar och idéer kring arbetssätt och varför det inte riktigt fungerar som du önskar.
Ha en fin eftermiddag och välkommen tillbaka till forumet framöver.
/Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.