Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Leta upp hus-fakturor där kundens del inte betalats - eEkonomi

Man hittar inte bland obetalda fakturor vilka kunder som har betalt och vilka man väntar rutavdrag i från och inte har fått betalt för eller inte har bockat i kundens resterande utbetalning från Skatteverket.Detta gör att jag får vänta ytterligare minst en vecka eller mer innan jag kan påminna kunder som inte har betalt sin faktura. Risken är annars att kunden återkommer till mig med att dom redan har betalt och jag ska sittea med administration och leta upp och att komma fram till att vi visst väntar på rutavdrag. Man måste kunna lägga till någon färg eller en markering att fakturan är ihoppackad för ansökan till Skatteverket.
4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

vilket program jobbar du i?
Fd medlem
Inte tillämpbar

E-ekonomi
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

I dagsläget kan man enbart göra urval i fakturalistan på delbetalda fakturor, så enbart de visas. Om jag förstår dig rätt så skulle du önska ett urval på de fakturor som inte är delbetalda, alltså de fakturorna som kunden inte betala in sin del på?

Som nuläget är blir det ett problem för dig att skicka ut påminnelser till dina kunder som inte betalat sin del, eftersom alla fakturor blandas under rubriken Obetalda fakturor.

Har jag förstått din fråga rätt, och skulle ett sådan urval hjälpa dig?

/Karl
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det inträffar ibland att kunder delbetalar rut-fakturor, som sedan inte tas upp i exportfilen till Skatteverket. Ofta handlar det om fakturor som inte betalats med rätt belopp, t.ex. att några kronor saknas i förhållande till vad som förväntades. Skickar man tusentals fakturor om året så kan man inte alltid upptäcka dessa via manuella inventeringar, och när den 31/1 efterföljande år har passerat så upphör möjligheten för oss att ansöka om rut-betalning.

 

Ska vi sammanställa de betalningar vi gått miste om och skicka en faktura till Visma, eller hur vill ni göra?