Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

MOSS med kontantmetoden stöds inte - eEkonomi

Det verkar vara sanning med modifikation att eEkonomi skulle ha stöd för MOSS. Det stämmer nämligen inte riktigt.

Följande problem har jag stött på:

* Utländska privatpersoner inom EU får 25% moms och en varning att MOSS inte stöds i kontantmetoden. -- Detta är felaktigt, privatpersoner ska debiteras landets moms t.ex. 19% för Tyskland om det är en elektronisk tjänst. (Se bild)

* Utlänska företag inom EU utan VATIN nummer får 25% moms för elektroniska tjänster. - Detta är felaktigt. -- De ska debiteras landets moms t.ex. 19% för Tyskland om det är en elektronisk tjänst. Här kommer ingen varning om att MOSS inte stöds.

Är detta en återvändgränd, går det att lösa, eller ska köpet reklameras?

/Timmy

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Du kan ta bort din kommentar då den kan vara missledande och är inte relaterad till problemet. Att rutan med MOSS varningen visas på skärmen är just för att "elektroniska tjänster" ÄR ikryssat.

Ditt svar kommer även 4 veckor för sent. Vi har redan reklamerat köpet då eEkonomi inte stöder MOSS i kontantmetoden - trots att säljarna hade information att så inte skulle vara fallet.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Anledningen till att programmet inte stödjer MOSS med kontantmetoden beror på att bokföringsdatum inte överensstämmer med fakturadatum. 

Jag ber om ursäkt för att det tagit så lång tid att fått svar på detta samt att du fått felaktig information. 
Vi kommer att uppdatera hjälpen så att det framgår att kontantmetoden inte stödjer MOSS.

/Annie