Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Makulera en betalningspåminnelse - eEkonomi

Jag har skickat ut en betalningspåminnelse 2 men kunden betalade 1 dag efter att jag skickat ut detta och skall inte behöva betala den nya påminnelsen. Dock så kan jag inte matcha denna betalning p.g.a. att fakuran är på 50 kr större än vad kunden betalat in. Hur makulera jag betalningspåminnelse 2?
3 SVAR 3
Roffakab
CHAMPION

Hej

Kan inte svaret på din fråga om makulering av påminnelse 2 men när jag stöter på detta problem löser jag det genom att matcha kundinbetalningen på fakturabeloppet och beloppet för betalningspåminnelse 1 som Övrig insättning/Egen kontering och direkt på konto 3596 Påminnelseavgift.

MVH
Rolf
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan Rolf! Stort tack för ditt svar men det löste tyvärr inte mitt problem eller så fattar jag inte :). Grundfakturan var på 625 kr. Eftersom jag inte fick betalt i tid så skickade jag en påminnelse 625+50=675kr. Trots denna påminnelse kom inte betalningen in så en ny påminnelse skickades ut; 675+50=725 kr. Dock så betalades 675kr in dagen efteråt men när jag skall matcha 675 kr-fakturan så går inte detta p.g.a. att fakturan är på 725 kr. Matchar jag mot 675 så saknas 50 kr och matchar jag mot 725 så är det för mycket. Moment 22 :).

//Leffe

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen! Det löste sig. Gjorde en "egen insättning" på 50 kr. Dock så hittade jag inte konto 3596/Påminnelseavgift.

//Mvh Leffe