Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Manuela
MEDLEM

Matcha kassa & bankhändelser

Hur löser jag detta bäst

Manuel betalning av faktura som kommit till min autoinvoice, och har inte kryssat i rutan "Skicka inte till bank"

 

Nu finns även ett verifikat under Bokföring och det går inte att matcha i Kassa-/Bankhändelser mot aktuell leverantörsfaktura.

Stort tack på förhand!

Manuela

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Manuela  

 

Tack för att du kontaktar oss. 

 

Om du har manuellt betalat en faktura som har kommit in via AutoInvoice och inte valde alternativet "Skicka inte till bank" vid betalningstillfället, och nu vill matcha verifikatet med leverantörsfakturan i Kassa- och Bankhändelser, men stöter på problem, kan följande steg hjälpa dig att lösa situationen:
 

  1. Gå till Kassa- och bankhändelser och hitta den aktuella bankhändelsen som motsvarar din manuella betalning.
  2. Om händelsen redan har matchats felaktigt behöver du först välja Ångra matchning för att ta bort den tidigare gjorda matchningen.
  3. Efter att ha ångrat den tidigare matchningen, välj bankhändelsen igen och denna gång klicka på Matcha.
  4. I fältet Bokföringshändelse väljer du alternativet Betalning av leverantörsfaktura.
  5. Välj sedan den korrekta leverantörsfakturan som du har betalat från listan över tillgängliga fakturor.
  6. När allt är korrekt ifyllt, välj Bokför för att genomföra matchningen.

 

Om problemen kvarstår eller om du vill att vi kikar på det tillsammans så är du välkommen att kontakta vår kunniga support genom att ringa 0470-706200.

 

Ha en fortsatt fin dag. 

/Tinna