Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

cw____3
MEDLEM

Max antal artiklar

Hej,

 

Hur många artiklar kan jag ha aktiva i eEkonomi Pro utan att det blir ohanterligt långsamt etc? Helst skulle jag vilja ha ca 25 000 st men har inte möjlighet att test-importera för att se hur/om det fungerar.

 

Vad är systembegränsningen och var går gränsen för det praktiskt användbara?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej!


Tack för att du skriver in. 

 

Det är svårt att säga hur många aktiva artiklar du kan ha i Visma eEkonomi då det beror på flera faktorer såsom kapacitet på din dator, om du har mycket annan data i ditt program samt miljön i din dator. 


Finns det några andra forumanvändare som har erfarenheter att dela med sig av så är ni varmt välkomna att hoppa in i tråden. 

 

Trevlig helg!

/Tinna


 

cw____3
MEDLEM

Hej Tinna, tack för svar.

 

Kort fråga dock, är det verkligen mest beroende av min lokala miljö/hanteringen av webläsaren? Laddas hela listan ned i bakgrunden och cacheas och all sökning sker lokalt? Är detta inget som hämtas successivt och filtreras allteftersom man skriver en längre söksträng/artikelbeskrivning? Det finns alltså ingen systemgräns hos Visma?

 

Det som är gränssättande för oss är att det smidigt går att söka/välja artikel i Offert/Order/Faktura-vyn. Hanteringen i Artikelregistret behöver inte vara fullt lika snabb.

 

Har ni något test-konto där ni kan lägga in/vi kan ladda upp ett stort antal artiklar och låt oss logga in och testa? När vi väl valt sätt att använda artikelnummer kan vi inte byta tillbaka så det måste bli rätt.

 

Tack! /cw

Hej!

Ber om ursäkt att du fått vänta på svar.

 

Det mesta handlar om hur mycket data du har i programmet. Prestandan i programmet kan bero på din miljö, men det som främst kan påverka är om datorn är seg i allmänhet och är gammal.
Vi har sett kunder med över 50.000 artiklar där det fungerat att arbeta i programmet, så det är ingen omöjlighet. 🙂
Vår rekommendation är dock att inte ha så här många artiklar, men det kommer fortfarande fungera även om prestandan kan bli påverkad. 

Dessvärre har vi inget testbolag som du kan testa i, dock kan du testa i ditt egna bolag och sedan göra en omstart - dock rekommenderar jag att du läser igenom hjälpavsnittet Omstart så att du vet vad en omstart innebär. Detta förutsätter att du inte redan har en massa data i programmet.
 

Önskar dig en fortsatt fin eftermiddag!

/Tinna