Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-12-17
10:20
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-12-17
10:20
Momskontot dyker inte upp som valbart konto - eEkonomi
Jag har fått en återbetalning till mitt kort, i bokföringen debiterar jag företagskonto och krediterar kostnadskontot. Jag ska också kreditera ingående momskonto 2641 men det kontot kommer inte upp när jag ska skriva in det. Hur gör jag?
Svara
3 SVAR 3

Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-12-20
18:38
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2018-12-20
18:38
Hej Stall Win!
Prova att bocka i rutan för Visa alla aktiva poster och även Visa även inaktiva poster när du ska lägga in momsen i kontorutan så kommer kontot dyka upp.
Ha en trevlig dag!
/Sofia
Prova att bocka i rutan för Visa alla aktiva poster och även Visa även inaktiva poster när du ska lägga in momsen i kontorutan så kommer kontot dyka upp.
Ha en trevlig dag!
/Sofia

Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-12-20
20:22
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2018-12-20
20:22
Tack, men det har jag redan gjort och händer ff inget

Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-12-27
15:48
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2018-12-27
15:48
Hej Stall Win,
Det låter onekligen konstigt. Kan du använda 2641 någon annanstans eller saknas det även under andra menyer i programmet?
Gå till Inställningar - Kontoplan - sök på 2641. Är det aktivt eller inaktivt?
Klicka på Redigera och bocka i rutan för Aktiv om den är urbockad. Avsluta med Spara.
Om det är aktivt överallt och det går att använda på andra ställen i programmet, vänligen skicka skärmdump på där du är nu och markera var du inte hittar kontot.
/Sofia
Det låter onekligen konstigt. Kan du använda 2641 någon annanstans eller saknas det även under andra menyer i programmet?
Gå till Inställningar - Kontoplan - sök på 2641. Är det aktivt eller inaktivt?
Klicka på Redigera och bocka i rutan för Aktiv om den är urbockad. Avsluta med Spara.
Om det är aktivt överallt och det går att använda på andra ställen i programmet, vänligen skicka skärmdump på där du är nu och markera var du inte hittar kontot.
/Sofia