Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Momsredovisning vid bokslut, hur gör jag?

Hej, Vi har kvartalsmoms Jan-mars, april-juni osv. Har bokslut per 30 april 2015 hur får jag till bokföringen med momsen bara för april månad? 
Redan redovisat momsen jan-mars och sen vill jag ju har med momsen april-juni när jag redovisar till SKV 17 aug. Använder mig av Visma Eekonomi. 

 

Inlägget är verifierat av Visma Spcs 22-04-05

5 SVAR 5
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Hej!

Om du gör momsrapporten som vanligt den när juni månad är klar kommer programmet även ta med moms för april, trots att det ligger utanför räkenskapsåret.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Men jag vill ju sammanställa momsen på konto 2650 vid bokslutet per 150430. Ska jag göra detta då manuellt per bokslutsdatum och sen "vända detta igen" innan jag gör momsrapporten April-juni den 17 aug.? 
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Ja, det får du göra i så fall. Annars kommer inte momsen för april med i momsrapporten för Q2.
Fd medlem
Inte tillämpbar

ok vad bra tack. 
Förresten fråga ang. bokslutsprogram och IB. 
Jag gör bokslutet i Visma bokslut. Har redan överfört min löpande bokföring från eekonomi till Visma bokslut via fil. Om jag sen överför allt via fil tillbaka Avendo eekonomi blir alla IB rätt då?.
Har redan börjat bokföra löpande i det nya året 150501-160430. Sker detta (överföring av IB) automatiskt? 
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Ja, om du importerar bokslutstransaktionerna i det gamla året uppdateras sedan de ingående balanserna på nya året per automatik.