Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

StinaDie
NY MEDLEM

Momsredovisning

Hej 

jag har inte gjort momsredovisningen som man skall, jag har gjort den manuellt och bokfört levfakturor manuellt. 

tänkte nu att det är dax att göra det som man skall med automatisk momsredovisning och då vid årets slut kommer lev fakt och kundf in automatiskt. 

Men då fick jag problem, hur gör jag , om jag skapar en momsredov för perioden 10/12-2022

då kommer lev fakturor o lev med , momsrapporten kan jag makulera men jag har ju redan manuellt bokfört lev o kundf då blir det dubbelt i reskontran, 

skulle man kunna bara låsa 2022-2023 för momsredovisning och göra rätt för 2024

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Visstina8991 

Välkommen som ny forummedlem. 

Om du aldrig har gjort en momsredovisning via Bokföring - Momsredovisning tidigare, så ska du få frågan oavsett vilken period du väljer. Men om du vid något tillfälle har bokfört någon momsredovisning där, så får du inte välja period.

För att undvika dubbelbokföring skulle ett alternativ vara att skapa och bokföra alla momsredovisningar för de tidigare perioderna du nämner. Om du har bokfört dessa manuellt och korrekt så kommer programmet att känna av detta och det blir inte dubbelt.

Men eftersom det kan vara lite klurigt med alla detaljer, rekommenderar jag att du kontaktar vår support så hjälper vi dig och ser till att allt blir rätt och smidigt för dig.

Ha en fin dag!