Hej awwd,
När man väljer att arbeta med funktionen för att kunna skicka betalningspåminnelser så väljer man själv vilket belopp man vill ha för sin påminnelseavgift.
Detta gör man under
Inställningar -
Företagsinställningar - fliken
Faktureringsuppgifter och avsnittet
Betalningspåminnelse.
Lämnar man detta fält tomt så får måste man manuellt fylla i beloppet när man skapar sin betalningspåminnelse.
Du kan läsa mer om det i den skrivna hjälpen
Skicka betalningspåminnelse».
Däremot kan jag hålla med dig om att eEkonomi borde ha en informationsruta eller ett föreslaget belopp på det aktuella årets belopp för påminnelseavgiften som för 2018 är 60 kr.
Detta tar vi upp i artikeln
Påminnelse - Vad är en påminnelse?»Jag lägger detta vidare till vår utvecklingsavdelning som förslag på förbättring alternativt ett förtydligande av den skriva hjälpen.
Ha en fin dag!
/Cecilia