Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

SaraVimsa
MEDLEM

Periodisera avgift för kontokredit

Banken drog avgift för kontokredit 2024 i januari från bankkontot. Jag vill periodisera den på hela 2024, fördelat på 12 månader. Det är en preliminär verifikation nu K1930, D6570 bankkostnader, , men det finns inget alternativ att periodisera den automatiskt (som det gör för leverantörsfakturor och manuella verifikationer). Hur gör jag då för att periodisera?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @SaraVimsa 

Tack för att du kontaktar oss. 

Det känns som om du har matchat bankhändelsen med till exempel "Övrigt uttag" och nu vill periodisera den verifikationen. Eftersom det bara går att skapa periodiseringar för verifikationer av typen Manuell verifikation (eller leverantörsfaktura), måste du i så fall korrigera bort den befintliga verifikationen (Åtgärder - Skapa korrigeringsver). Mer info om hur du gör finns i hjälpavsnittet Skapa en korrigeringsverifikation

Därefter behöver du skapa den på nytt som en manuell verifikation med samma konton och sedan skapa periodiseringen på den. Skickar med hjälpavsnittet Periodisera en verifikation som kanske kan vara användbart. 

Ha en fin dag

/Tinna

SaraVimsa
MEDLEM

Tack! Och jag ska korrigera trots alla "varningstexter" om att det bör göras i kassa/bank då jag har bankkoppling?

Hej @SaraVimsa 

Ja just här är det lite speciellt och då krävs det att du ignorera varningen men annars ska du alltid utgå från Kassa- och bankhändelser. Toppen att du frågade först! 

Välkommen tillbaka till forumet framöver 

/Tinna